san frisco baby!

Jag har kommit tillbaka "hem" till Georgia igen efter en toppen vecka i San Francisco med superdupergänget Ondrej, Ades, JoHo och Klas Boom Turdell. Bodde gjorde jag på hostel AEE Amsterdam tillsammans med Johanna och Klas Boom (och även Andrew, Dickie, Duthie, Chilve och Laurie), medan Ondrej och Ada slaggade hos trevliga Scott (som lånade oss sin bil, visade oss de rätta ställena och tipsade om allt möjligt, samt var generös som få).
Jag såg under veckan bl a föjlande saker: Gråvalar, sälar, Redwood-skog, Gran Canyon och Rocky Mountains från flygplansfönstret, fängelset Alcatraz, samtliga delar av downtown San Fran, alldeles för många american pancakes, tusen hemlösa, graffiti av bästa sort, parker av finaste kvalitet, kaniner, Kaliforniens klippiga kust, Napa Valleys alla vinrankor och vinprovningsgårdar, ett felfritt matsalsrum i ett McMansion högt högt uppe på ett berg, snygga roommates, hippies i blandade åldrar, soppskål av nybakat bröd, Golden Gate bridge, Castros gay-kvarter, live jazz-reggae och ca 25 liter jordgubbar.
Vi var ett toppen gäng, och hade en toppen (knapp) vecka.
Ett urval bilder från resan är som följer:
san fran
anders och ada, sanfracisco
golden gate bridge
alcatraz, san francisco: anders hardmeier och jag
Ikväll har jag arbetat i pickles-fabriken. Min ena värdfamilj gör egna pickles och där knegade jag ihop 50 dollar under några timmar av roligt mekaniskt arbete i stinkande vinäger ångor. Ska bränna pengarna imorn :) (som sig bör med nyutbetald lön).

[f] dags att redigera och sortera bilder tror jag minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback