tisdag i mars

Jag skolkade från min pianolektion imorse. Men jag fick senare reda på att det inte var någon pianolektion idag - och plötsligt gick jag från skolkare till skoltrogen elev på en sekund.
På min design/photoshop-lektion fick jag sjukt bra beröm för min (i mitt eget tycke) halvhyffsade inlämning av CD-cover design. Jag gjorde den i all hast för att slippa ägna timmar åt den, och ändå lyckades flera andra göra sämre ifrån sig, vilket fick min lärare att tänka att min var bättre (än den faktiskt var). Och jag lämnade även in lite andra designs (typ 4 veckor försent) och han verkade rätt nöjd ändå. Man tackar, och pustar ut.

Jag har spenderat halva den ruskiga grå eftermiddagen i mitt rum, med disk och film. The American var ju ganska lam, om jag ska vara ärlig. Tanken var säkert att den skulle vara djup, nästan helt utan filmmusik, och handlingen saknade totalt klimax (slutet var inte särskilt upphetsande) och även om Clooney är schysst skådespelare väger han inte upp den totalt meningslösa handlingen. 1.5 av 5 solar. Max.

Jag måste kila iväg till Kroger för filmreturnering innan det blir mörkt och läskigt. Sedan ska jag ägna mig åt lite studier och framtidsplanering. Jag börjar mer och mer känna att jag närmar mig slutet på min USA-resa. Jag måste till och med tvinga mig själv att sluta fundera på packning redan. Jag tänker jämt på vad jag ska lämna kvar, vem som ska få vad, grejor jag inte får glömma kvar och hur och när jag ska organisera allt i mitt rum. Stressande och alltför tidigt att lägga fokus på det!

Istället vill jag ju tänka på om jag kan hinna med en San Fransisco-resa, vem som kan tänkas vilja följa med på den, och om jag kan göra ett stop inom Grand Canyon dessutom.

[f] the Svensk. 5 av 5 solar

Kommentarer
Postat av: matilda

Så skönt att höra att det inte bara är jag som redan går i packnings och organisations-tankar! Allt för lite tid...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback