min gode vän är rädd för västerlänsk mat. han ska bo här under hela collegeperioden.

Jag har en god vän från Nigeria som tycker matsalen alltid serverar de mest konstiga maträtter, och jag brukar reta honom för hans näringsfattiga tallrikar bestående av enbart pommes frites och muffins. Han är en ung, smal kille av det kräsna slaget och tycker alla matkombinationer jag gör är konstiga. Häromdagen fick vi honom att prova granola (crunchy müsli), och han hällde genast på två påsar socker. Han sa sedan att han förstod varför jag gillade den sortens müsli. Den innehåller ju nötter, frukt och ser liksom lite nyttig ut. (Den innehåller ungefär tre mandlar och russin..). När jag en gång lade banan, jordgubbssylt och vispgrädde på en våffla tittade han med stora ögon på mig och sa "Freja, du äter nog den konstigaste maten jag någonsin sett" (själv håller han sig enbart till sirap på våffla. När jag erbjöd honom att smaka min våffeltårta tackade han nej och sa att han inte vågade, för att han är rädd att han inte kommer tycka om det. Jag tror han saknar sin mammas nigerianska matlagning väldigt mycket.
Vi har i alla fall roligt åt honom. Gårdagens kommentar var genialisk. "I ain't never eating some of that funky stuff, lasagna or what you call it!"

[f] funky food


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback