hemma åter.

Efter vad som känns som en månad är jag tillbaka på campus (det har gått en månad sedan jag var här sist, med undantag för halvdagsvisiter lite emellanåt). Jag är trött och nöjd. Det var familjebesök, det var Savannah, det var Atlanta, New Orleans (Mardi Gras), det var Pensacola, det var Pelham, det var Macon, det var Savannah igen (St. Patrick's Day), det var Atlanta och nu är det dorm room.
Det har blivit ett himla åkande och ett himla umgängandes med samma människor (numera syftad på som Familjen), och det har varit himla tillfredställande. I dagarna har det njutits av 30 graders värme nere vid kusten, en snabb vända till Tybee Islands långa folkfyllda stränder och ett evigt omkringvandrande i dessa diskoflipflopskor (nominerade till förra årets bästa inköp).

Frida, Ebba och jag lämnade Andrew och Alex på Georgia State University tidigt imorse för att slippa ännu en parkeringsböter (vi känner till smärtan alltför väl), och vi begav oss till Ikea för en närande frukostmåltid och inköp av diskborstar, västerbottenost och senapssill. Det hanns även med att tappa bort kameror och mobiltelefoner, men slutet gott allting gott. Vi lämnade nöjda.
Frida och jag passade även på att "leva livet" och köra på smågator vi aldrig sett förut. Det var galet. Vi kom rätt.

I eftermiddag bör jag ägna mig åt följande:
emailing (alltid relativt produktivt och tillfredställande, 4 solar)
tvättning av kläder badrum och sovrum (lagom tillfredställande, 2 solar)
läsning av engelsk skönlitteratur (kan räknas till relaxing 4 solar)
studerande av trigonometri (hade gärna undvikits med gör mig smart, 3 solar)
skype-samtalande (max underhållningsnivå, 5 solar)
fysisk aktivitet (länge sen sist, spänningfylld nystart, 5 solar)
städning och iundanplockning av prylar (100% trist, endast 1 sol)

I väntan på bättre tider ska jag ta tag i lägsta solrankade projekt först, för att finna någon slags själslig ro. Den som jag haft i flera veckor men som liksom inte tycker om att hålla sig på campus ibland.

[f] Eder Tillgiven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback