att tillbringa tid med frida

"jag kan bara int' få nog av na"

Frida Lönnberg och jag är ett bra team. Vi sitter just nu på ett fik i Macons innerstad med gratis bredband, gratis latte, och en i övrigt gratis dag. Vi ska knåpa på våra GRSP-yearbook-inlägg som måste vara klara till söndag, och eftersom resten av veckan bjuder på en och annan festivitet kommer det inte finnas mycket tid till att skriva klart inlägget efter ikväll.
Frida tog sig till Clayton State i gårdagkvällens kvällssol och spenderade natten i mitt spatiösa rum efter att vi haft hela 30 timmars avhållsamhet från varandra. Nu väntar en härlig helvecka med Frida igen, och mitt hjärta är glad.

Planen var: jag tar mig till Macon imorgon onsdag för att sedan åka med i
volvon Svante till St Paddy's day i Savannah.
Planen blev: jag gjorde ett lagom lyckat matematikprov i skolan i måndagskväll, hade Frida på besök över natten, kom sedan på den spontana idén att följa med ner till Macon redan idag tisdag, för att se Wesleyan College by day och allmänt chilla fram tills onsdag då Rotary à la Macon står på agendan tillika en roadtrip ner till Savannah, i samma format (nästan) som den roadtrip vi hade ner til Louisiana förra veckan. Ett bra crew helt enkelt. På lördag vankas det sedan en tur till Atlanta för umgänge/turistutsikt. Planerad hemkomst söndag. En bra vecka helt enkelt. En bra vår helt enkelt.

Kaffet som säljs på det här fiket smakar trippelmörkrost, och jag oroar mig lite för att jag blivit alltför amerikaniserad kaffemässigt.

[f] ikväll ska det köpas gröna St Patrick's Day kläder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback