luddbollsvärld

jag pillar ut små luddbollar ur mina grå fingervantar och leker med tanken att jag levde i en luddbollsvärld. hur skulle det kännas? jag tänker mig att det skulle vara nästan lite irriterande att behöva oroa sig för ludd på sina svarta kläder inför en arbetsintervju eller en fest eller så, och hur skulle orscarsgalan se ut om de la renta och balenciaga-klänningarna blivit ofrivilligt nedluddade av grått ludd. å andra sidan hade man kanske landat mjukt när man råkat trilla från en stol eller när man krockat en bil. det kanske hade sett fint ut också. men en luddbollsvärld känns inte realistisk. var skulle luddet komma ifrån från början? bomhullsplantager i asien? jag har svårt att tro att ludd kan flyga så långt som till sverige med bara vinden. nej, luddbollsvärld är orealistiskt.

[f] tur.

bild från onelifestyle.blogg.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback