gympa och skola i en härlig mix

dagen har varit en väldigt bra och vanlig dag. vanlig dag till den grad dagarna kan vara vanliga i mitt liv för tillfället.
det började med ett segt uppvakande kl 07.25, med dusch, gröt och påklädning, och sen lite paniksnabbt tempo mot min dagens första lektion (piano, och nej, jag hade inte gjort läxan). sedan ännu en givande lektion, i photoshopteori (svårare än det låter, men det ska nog bli konstnär av mig så småningom). min art-lärare Mr Xie är en fantastiskt duktig och inspirerande man. han har nog haft mest betydelse för mig av alla mina collegelärare.
efter min 2D design lektion med vilt photoshopsexperimenterande, var det lunch, sedan lite lunchstudier, och slutligen min sista lektion i musikhuset för dagen, kör. allra sista lektion för dagen var trigonometrin mellan fem och sex (lagom sent för att hjärnan hos både elever och lärare jobbar 60 av 100 procent).

efter skolan gick jag på träningspass "flirty girl fitness". lustigt, men givande ur svettsynpunkt. men kanske inte riktigt min kopp te. saknar min kickboxning med miss Mary så mycket, och längtar till måndag då det blir dags igen!

nu är det kväll. jag har suttit framför American Idol, och datorn ett bra tag, och borde verkligen sova så att jag orkar upp inför morgondagens alla disciplinskrävande projekt. det ska pluggas online-kurser, det ska städas, tvättas, dansas hiphop klockan tolv, tecknas på avancerad nivå i minst en timme efter lunch och sedan eventuellt förberedas för helg (kan hända att inget blir av denna helgen, vilket är ovanligt - och kommer leda till ännu mer halvofrivilligt studerande i de ämnen jag redan borde öka takten i).

[f] bootylicious gym class.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback