grsp klättrar i berg

Ännu en toppen helg med mina kära medstipendiater. Jag har nyss kommit hem från Blue Ridge (ca 2 h norr om Atlanta) där GRSP-truppen ännu en gång visade vart skåpet ska stå!
På fredagen (efter jäääääätttemycket rusningstrafik) kom Frida, jag och resten av gruppen som trängts i Volvon, fram till stugan vid 8-tiden och vi gav oss kvickast på att laga kvällsmat till alla. Snittar till förrätt, jordens godaste lasagne med sallad till huvudrätt och Fridas kalasbra chokladtårta till dessert. och så lite disko.

På lördagen hade Anders och Anton anordnat tidernas första GRSP Olympic Games. Jag var i lag med Chloe Chilver, Jonathan Kay, Alex Duthie och Martine Bay. (Vi vann dessvärre inte, men kom på stadig andraplats om jag fått räkna poängen). Bland de olika tävlingsmomenten fanns spotta grönsaker så långt man kan, kasta råa ägg-golf, och intensiv tiovarvs irländsk-julafton.

Huset vi hyrde hade (såklart) bubbelpool, biljardbordskällare, stereosystem till alla rum, tre våningar, 18 riktiga sängar, fullt utrustat kök och utsikt över floden. Kort sagt: nice!

Väl tillbaka på campus är jag mest jättetrött. Skulle gärna sett på en film, men har glömt fylla på förrådet på ett tag. Kan eventuellt bli dags för en lång tupplur, och sen avsluta dagen med lite fysisk aktivitet såväl som mental (studier).

Min nya Nikonkamera har gjort ett bra arbete i helgen, men jag har fortfarande mycket kvar att lära..

[f] peace out.

grsp olympics. team 'purple rednecks'


olympics. domare anton och anders

irländsk julafton

the house in Blue Ridge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback