redo för bergen

det vankas resa till snäppet nordligare breddgrader. blue ridge ska tas över. bergen ska besegras. truppen är på väg. det ska hyras stuga i naturen, och trerätters lyxmiddag ska lagas. förklädet är redan på (mentalt i alla fall).
frida sitter i skrivande stund i sin volvo Svante med matkassar att fö en hel hjord med. tårtorna är preparerade, och arbetskraften står på dörrtröskeln i blue ridge och väntar på oss - mästerkockarna!

dagen har hittills varit stilla och händelselös. inga lektioner, inte direkt någon läxa att pula med, men ett aktivt skype till min lycka. välkommen hanna till skype. jag älskar våra konversationer. och hannas historier. de gör en händelselös dag händelserik. tack.

jag är spänd över att min familj ska hit, och har samtidigt nån slags svag ångest över att jag kommer missa nästan två veckor i skolan. kommer släpa med mig åtminstone syrran till skolan nån dag när jag ska ha bild. water prints coming up.


igår på det kristna Café on Main i jonesboro, som jag hänger med kompisar till vissa tordagar träffade jag en tjej som fick hjälpa mig att reda ut lite bibelfrågor och kristna synvinklar. intressant. jag lär mig en hel del där. och människor är väldigt öppna till frågor och motargument, vilket gör det hela mycket spännande. jag tycker om att lära mig och människor och kultur, och Georgia är verkligen annorlunda i människor och kultur!

[f] berg och dalar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback