produktivitet

idag har jag varit produktiv, i alla fall på kvällen.
imorse var det lektioner tidigt, och vid elva åt jag lunch med tony. sedan satte jag mig med diverse studier på mitt rum, men det hela slutade med att jag var tvungen att ta en nap, vilket resulterade i ett 2,5 timmars avbrott från produktivitet. jag har aldrig i hela mitt liv snoozat så många gåner i hela mitt liv. jag höll inte räkningen men kan minnas minst 15 gånger..

när jag vaknade var det läge att få något gjort, så jag åt kvällsmat redan vid fem för att ladda batterierna, och satt efter det och pluggade på skolan ända till 21.30. tony kom och hämtade mig och sa att det fick vara nog.

allra mest chockerande produktivt idag har dock varit som följer: (kort paus för hallelujasång)

jag har dammsugit mitt rum! first time ever sedan jag kom hit till skolan förra sommaren (och det innebär inte att någon annan dammsugit rummet i mitt ställe). jag och min kära roomie Shakia har febrilt moppat och pulveriserat och doftsprayat, dammtorkat, avbakteriserat och dammsugit. och en även en del av gollisterna har fått sig ett trastork.
tråkigt i historien är delen när jag i slutet på hela projektet inser att damsugaren är så gott som igentäppt av svart afrohår, så en tiominuterspaus måste tas till att klippa/rengöra damsugaren. jag tänker mig att nästa gång kommer bli det egentliga renlighetschocktillfället. men ikväll får det vara nock med städande.

nu ska jag borsta mina tänder och preppa för sängdags, eftersom jag imorgonbitti har planerat (ännu en briljant ide från min sida) en frukostdate med Blair. en bra anledning att umgås i kombination med att komma upp i tid.

[f] städa städa hela dan...


vacuum cleaning proof


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback