delfiner myror solsken

jag har på nära håll tittat på delfiner i helgen. helt klart värt turen till Savannah bara därför. i fredags körde jag och Jeff ner till Savannah - hämtade upp Frida på vägen, i Macon och landade vid lunchtid på Armstrong Atlantic State University hos Mia och gänget. vädret var fantastiskt. när vi klev ur bilen var vindarna plötsligt ljumma, och solen gassade. som en svensk majdag ungefär.
på kvällen i fredags tittade vi på gratis magi-show (mycket lyckat, mycket roande), och sen stack vi downtown i taxi för att göra stan. mycket lyckat, mycket roande. synd att tiden går så snabbt när man har roligt.
lördag morgon sa vi hejdå till halva gänget som var tvungna att lämna Savannah. Frida och jag hade dock turen att kunna stanna i Savannah ända till söndagen, så lördagen blev framgångsrik med seglingspicknick, och delfinbeskådande. nästan som delfinsafari fast oplanerat. och gratis. familjen Shillington är fantastisk. hela helgens väder har varit fantastiskt. som en svensk majdag ungefär.

på söndagen fick vi äran att åka norrut igen med Mrs och Mr Skipper Burns. vissa rotarianer är så väldigt givande och generösa och glada, och paret Burns är inget undantag. det var ett sant nöje. de körde oss ända hem. jag åkte till david och nicole och spenderade en schysst söndagkväll framför film och med klyftpotatis (dock kyckling, men det gjorde inget den gången).

när jag kom tillbaka till campus idag - efter måndagsrotarymötet - möttes jag av en lätt panikslagen roommate som meddelade att badrummet myinvaderats. otrevligt. från vattenkranen i duschen dessutom. nasty. jag säger det igen. nasty! och inte kommer det nån fixarsnubbe direkt heller. så de döda (tack vare den frenetiska blekmedelsmetoden) myrorna ligger kvar över hela badkaret. och det kliar i kroppen.

[f] det kliar i kroppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback