segelflygning och umgänge

I lördags tog jag med till Tennessee av George i min ena Rotaryklubb för att bli bjuden på en segelflygtur. Vädret var kallare än jag hoppats på, men med bra vind och rätt höga moln blev det en riktigt bra tur. Jag lyckades dessutom komma ihåg en hel del från mina gamla segelflygslektioner jag tog som 15-åring, så jag flög mycket bättre än både jag och instruktören väntat sig (under uppsikt av instruktör såklart - no worries, Maman!).

Gliding in Benton, Tennessee!

Segelflygning i tennessee.



Idag är det söndag och jag har i huvudsak ägnat mig åt umgänge med folk från kyrkan. Först var det gudstjänst på morgonen (och söndagsskola), sen en avslappnad eftermiddag i solen, och sedan gathering med Tacos/volleyboll, och diskussionsmöte hos en av familjerna i kyrkan. Intressanta diskussioner om bokutbyten (och vilka bokval som är "lämpliga" i en kristen bokklubb), tro, andra religioner och sanningar i religion utifrån kristen (resp ateistisk) synvinkel. Själv livade jag väl upp det hela lite då och då med kommentarer och frågeställningar jag bara inte kunde hålla inne. Jag försökte även öppna upp deras ögon i diverse olika frågor, på ett respektfullt sätt, men bestämt. Vi hade en intressant och givande kväll.

Trevlig helg, och imorgon kommer måndag. Fridas födelsedag, en heldag med henne och familjen Bell. Därför inget rotarymöte och inte heller lektion.

[f] rekommenderar dvd:n Collision, Hitchens & Wilson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback