efter en helg i söderns söder och storstans grädda är jag med leende på läpparna beredd på nästa äventyr

Cumberland Island nere i södraste Georgia bjöd på solsken, vildhästar, värme, bad och en förskräcklig bränna. A-team och F-team huserade ihop hemma hos Cathy och Jeff Barker som bodde precis vid vattnet i en stor kåk med terass och egen räserbåt. Temperaturen låg runt 30 grader dygnet runt. Dagtid fantastiskt. Kvällstid knott. Nattetid trevligt igen. Extra poäng för utomhusduchen.
När vi kommit hem från GRSP-helgen (med buss: svettigt, långsamt och halvkul chaffis) var det läge att ha en Oggan-helg tyckte vi. Så Frida och jag spenderade ännu en helg (fast på veckodagar) på Oglethorpe University's Quad, och i matsalen, och på rummen med mystimme efter mystimme. Och sol och promenad, och storm på natten. Ingen stress. Bara vara. Vi tog oss till Atlanta downtown för Rotarymöte på måndagen (två senatorer snackade ekonomi - staternas ekonomi is going down). Och väl i stan turistade vi lite i de djupaste ghettokvarteren för att få känsla för stan. Blåsor på fötterna, glass i tom restaurang, och sen tåget tillbaka till gräddan igen.
Lugn vecka. Huvudsakligen insmörjning av flagnande solbränd hud. Mixtrar lite med min nya dator. Får ordning. Och så funderar jag på det där med SanFransisco. Dit vill man ju. Synd att jag är lite fattig. Boende kostar ju också. Fast det lutar mest mot att det är värt det. Tror dessvärre jag måste välja bort Disneyworld, även om det tar emot. Kanske annan gång. När man är vuxen och rik. Barn i själen dock, för att uppskatta.
Till helgen ska jag till Tennessee med Jojje i klubben. Segelflyga. Som jag ju gjorde lite förr. På den gamla goda tiden när man var yngre och ville passa på, fast egentligen var lite för ung för att fatta. Trög. Ska i vilket fall som helst bli roligt att komma iväg emd Jojje, min favvogubbe i klubben. Och så ska ju vädret vara bra också. Stora odds.
Jag bjussar på lite bilder. Gottans:
going to cumberland island from St Mary's
utsikt från fam Barkers hem (St Mary's)
och sen hittade jag inte de andra bilderna. på återseende..
[f] Frejbook Pro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback