taste of helg

En söndag som alla andra efter en händelserik helg i Staterna ligger jag nu till sängs redan klockan fem i tio. Hemma hos Tim, Sabrina och Meagan är det lika bra att gå till sängs i tid, eftersom det bär av till jobbet (Morrow) tidigt imorgon bitti.
Jag har farligt mycket skolarbete framför mig eftersom jag - som alltid - skjutit fram det mesta till sista minuten, men en heldag imorgon (med förhoppningsvis lite disciplin) ska nog göra susen för att hålla betygen uppe ett tag till. Att leva.

Helgen börjades i fredags tillsammans med Tony och hans flickvän hemma hos min Rotary trustee Jeff. Vi såg en eftermiddagsfilm (Tony led av chick-flick attacken han utsattes för) innan vi begav oss till en musikalshow (Godspell) i McDonough Christian Church. Det var kanske det mest odrägliga jag någonsin skådat. Sjukt dålig humor och fruktansvärd sång från typ alla amatörer på scenen. Den enda av kvalitet var Jeff, som dessutom, tackolov, spelade den någorlunda seriösa rollen som Jesus. Resten var plågsamma falsksjungande lärjungar som regisserats att skådespela som om det var en teatershow för fjärdeklassare. Att lida.

 Lördagen däremot, var toppen. Vi var på Taste of Atlanta (Sabrina, Meagan, Tim och jag) och provade alla stadens olika restaurangers utbud. Det var som en mini matfestival/mässa med typ femtio smaktält. Man fick i sin (i våra fall VIP-)biljett  20 biljetter att "köpa" mat för (inklusive desserter!!). 1-3 kuponger beroende på hur lyxig resaturangen var. Och inne i vip-tältet var allt gratis. Vinprovningar, Ölprovningar, lyxrestaurangmatprov, champagneprovningar etc. Man blev nästan mätt bara av att titta på all mat, och det var kul att kolla in vilka restauranger man vill besöka framöver. En del var ju verkligen inte värda besväret. Ëfter Taste of Atlanta åkte vi hem till Crawford's och tittade på Sex & the City 2 och Karate Kid. Att mysa.

Idag åkte vi vid lunchtid till Atlanta och åt på restaurang The Fishmarket (fina fisken, om man säger så..). Jag älskar att min värdfamilj älskar top notch restauranger, ekologiska varor och hälsosam (men ack så god) mat. Ingen junkfood här inte. När vi ändå var i Buckhead (norra Atlanta - schysst stadsdel) "gick vi inom" Lenox Square Mall. Love it. Lite Banana Republic-kjolar, lite Urban Outfitters skärp, och sen en sväng om den helekologiska enorma mataffären Whole Foods på vägen hem. Att njuta.

Perfekt avslut på helgen med lite romantisk dramakomedi i Letters to Juliet.

[f] There's nothing like love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback