tropikerna

I måndags morse öste det ner. Blixtar och dunder till den grad att man fascinerades (eller vettskrämdes). Och hela Georgias meteorologer höll utkik efter tornados, och sa att tornadovarningen inte var över förrän efter lunch. Coolt. Första gången jag verkligen varit i en möjlighet-till-tornado-situation. Meagan berättade avslappnat om att det var vanligare med tornados när hon var yngre, och att hon ofta fått gå ner till källaren i sin mors hem för att ta skydd mot ev tornadoattack. Hon instruerade också om att man ska hoppa ur sin bil om man ser en tornado, och snabbt lägga sig i närmsta dike, och hemma ska man helst lägga sig i badkaret med en madrass över sig omman inte kan gå ner i en källare. Jag är härmed tornadoförberedd.

På eftermiddagen var det så chockerande varmt att gå ut. Som när man är i thailand och går ut från ett AC-hus, och möts av en fuktig värmevägg. Så var det. Den 25 oktober. Man ska inte klaga på vädret inte. När regnet legat i luften kommer värmen tydligen. Jag väntar och väntar på den där hösten/vintern, och kylan som folk omkring mig varnat för kommer närsomhelst. Men de har sagt så i några veckor nu. Jag fortsätter förvånas över tropikvärmen. Och njuter. Att ha regnjacka är på tok för varmt idag. jag har jeans och skjorta, och jag tog itne ens med ett paraply för säkerhetsskull, för om det kommer regna blir jag nog inte vidare kall.

Nu sätter snart min University Foundations-lektion igång. Den tråkigaste av de alla. Till och med tråk-engelskans uppsatser slår de här påtvingade lektionerna. Idag ska vi ha en search engine-tävling - vem kan söka snabbast på google etc. I die. trist, men troligen ett enkelt A i betyg.
höres (om jag inte dör av urtråkeri)

[f] älskar bananer, forevver!.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback