football, air show och upcoming plans

Det händer mycket och lite på samma gång. Vissa dagar är slentrianfyllda med lite läxläsning, en och annan promenad till skolans huvudbyggnad, tre fyra fem tupplurer, och facebookande. Andra dagar händer det så mycket att faktiskt har svårt att hinna med att hälsa på mina värdfamiljer eller tacka ja till fina erbjudanden som jag får av rotarianer om att göra roliga saker. "She's busy", säger de flesta, och det stämmer. Och jag älskar det.
Hellre upptagen och lite trött/sliten än ledig och uttråkad.
I helgen var jag under lördagen med Meagan och två vänner på amerikan football-match för första gången i mitt liv. Denna var i Athens (motsvarar typ Lund - studieort, med gångavstånd till uteliv och skön atmosfär), två timmar bilkörning bort, så vi åkte från campus klockan 07.00, via drive-in-frukost, och hade sedan traditionsenligt lite "tailgating" före matchen (med mina åtta grsp-vänner på University of Georgia, i Athens). Tailgate innebär att man parkerar bilen vid stadion, och dricker en bunta kalla öl före matchen och språkar med sina med-fans, kanske gör en egengrillad burgare, och laddar inför vad som komma skall.
College football är galet här. Alla tittar, alla älskar det, och en match i Athens med hemmalag UGA mot annat lag drar cirka 90 000 besökare.. Mäktigt. College football är större än professionel football. Folk är som galna, och det hänger säkert mycket ihop med känslor för deras gamla skoltid. Biljetterna är dyra, typ 300 spänn, om du redan är abonnent vill säga (vilket i vissa fall kan kosta typ 30 000 kronor enbart för att stå i abonnemangskö till några sittplatser).
Georgia Bulldogs mötte Tennessee Volunters, och vann matchen med 41-14. Go Dawgs!
Kvällen avslutades med galna trafikköer tillbaka till Atlanta, Mexikansk restaurang, och en utslagen Freja i sängs i mycket rimlig tid. Thanks Meagan!


Norma, Meagan, jag och Anastasiya i Athens


Ungefär en tredjedel av tot 90 000 besökare - för att titta på skollaget..

Min söndag var riktigt härlig den med. Klockan 11ish åkte jag med Zsofi och Mariam till Peachtree City's årliga Air Show. Det var stekhett, och soligt, och en allmänt fantastisk dag på flygfältet, med galna flyguppvisningar och monsterstora militärflygmaskiner att titta och pilla på. Dessutom var Quentin (grsp, fransk) där så han och jag hoppade runt bland alla militärer och tog turistfoton. Har några riktigt lyckade bilder att dela med mig av.









Eftermiddagen avslutades med pizza i Peachtree City (sydväst om Atlanta), ett hårt gympass, och ett lyckat kamerainköp på eBay. Nu väntar jag bara på att HongKong:iaerna ska posta mitt 300-kronorskap, så att jag kan börja använda min nya "slitochslängkamera". Behöver en sådan till de tillfällen då min stora proffskamera inte ryms i väskan eller bör äventyras med.
Slutligen möblerade jag om hela mitt rum under tiden mina nytvättade lakan torktumlades. Resultatet är sä skrämmande lyckat att jag funderar över varför jag inte gjorde det för länge länge sedan!

[f] jag ska sätta upp mina tuschteckningar som dekoration på väggen

Kommentarer
Postat av: David

Du ser riktigt hård ut på bilden med stridspiloten! Tror det yrket skulle passa dig! Kul att se att du verkar ha det bra i staternna. Anyway, Vi saknar dig i Uppsala! När kommer du tillbaka till Sverige?

Kram

2010-10-11 @ 20:31:06
Postat av: Meagan Crawford

Freja! When did you meet these fine young men?? :)

2010-10-27 @ 23:07:34
Postat av: Meagan Crawford

Oh Wait was this at the Peachtree City air show? nice! I read that it was all I could interpret LOL xx

2010-10-27 @ 23:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback