en helg i Helen

GRSP gänget drog till Helen i norra Georgiabergen förra helgen. Nästan 40 av totala 61 studenter lyckades fixa skjuts och tältutrustning till vår två nätters campning utanför den tysk-alpby-imiterade hålan Helen. Det kändes som Disneyland på något vis. Alla byggnader var i korsvirke eller annan alp-modell, och det var "tyska" skyltar och flaggor överallt (givetvis även amerikanska - den flaggan ger de aldrig upp för ens en liten stund). Historiskt sett var Helen en guldrik ort under 1800-talet, och sedan ett stor timmer exportsområde, men på 60-talet hade Helen helt nästa dött, och alla tillgångar var slut, så man bestämde sig helt ärligt för att locka turister genom att göra om hela Helen till en tysk fjällby. Det funkade.
Det var turister överallt, och en massa ölställen (oktoberfest hela oktober och halva september), och souvenirbutiker en masse. De sålde pretzels och homemade ice-cream överallt, och karamellaffärerna var många.
Det var så kul att träffa gänget igen. Sara och Matilda hyrde bil i Carrollton (West Georgia University) och hämtade sedan upp mig på vägen, och Anton och Frida inne i Atlanta.
Helgen var verkligen toppen på alla sätt, Särskilt lördagens bravader och kycklingdansande, och kvällens pianobar och karaokedisko.

Denna veckan är helt sjuk när det kommer till skolan.. Midterm-period med flera prov och uppsatser, och då har vi trots allt redan fått våra midterm grades. (straight A's, hell yeah!). Idag har jag inlämning av en uppsats på tre sidor, matteprov, och musikhistorieprov - alla vilka jag började plugga på först igårkväll..
Ska bli intressant att se hur det går.



Helen


Helen (fr vä: Quentin, Jag, Anton, Matilda, Johanna)

Det var tänkt att jag skulle sova nu, men det blev inte av. Har prov om en halvtimme. Synda att jag inte hunnit läsa kapitlena i boken en enda gång. Får förlita mig till minnet av när läraren lektionsföreläste. Ska nog gå bra. Heja Heja.

[f] längtar redan till nästa unofficial GRSP weekend, då vi ska hyra en fete-stor villa vid en sjö, med pooler, och 40+ sängar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback