Roxy is the one at Georgia State

Efter en mycket händelserik och trevlig helg måste jag dela med mig av lite bilder.
I torsdags firades min allra första thanksgiving, tillsammans med andra internationella studenter på Clayton State. Sen såg jag Harry Potter i fredags med mina älskade Curry's och på kvällen tog jag med mig Tony Yaacoub till Georgia State University (inne i Atlanta där jag har grsp-kompisar). Vi - Quentin, Christian Chalk, Tony och Corwyn - käkade ute på Vortex (av någon anledning blir det typ alltid Vortex - men det är ju också världens bästa restaurang). Eftersom mina stackars fötter inte riktigt klarade av jättelånga promenader i high heels, slutade det med att vi stack hem och chillade istället för att dra till Opera och se Axwell. Ångrar så otroligt mycket att jag inte tog platta skor från början så jag kunnat skaka lite bum till Swedish House. Dock mysigt med filmkväll.
I lördags drog jag tillsammans med världens bästa grabbgäng till Atlantic Station, det ultimata shoppingkvarteret i Atlanta om man inte ska leta sig till ett inne-köpcenter. Tyvärr blev det ingen gangstah-keps denna gången heller. Måste se till att hitta en snygg i min storlek så att jag kan passa in bättre på skolan. För övrigt ser jag så otroligt bra ut i baseballkeps att det är slöseri varenda sekund jag går barhuvad.
På Atlantic Station såg vi dessutom den nyuppsatta jättegranen, lyssnade till gospel-julsånger och såg barn leka i låtsassnö i ett hörn av torget. Nämnde jag att det var 21 grader varmt och vi gick i t-shirt? 20 november; you gotta love it.
För en om möjligt ännu mer ultimat helg kom Sara Rywe och anslöt på Georga State på lördagkvällen. Restaurang i midtown, sen hem till lyan och allmänt mysa med film och sälle tills in på småtimmarna. Imorse (söndag) käkade vi frukost på Waffle House, sen åkte jag och Tony till McDonough och såg på teater med hela Rotaryklubben, och käkade på Italian Oven Restaurant. Toppenhelg i lyxstil.

Och det verkar som att boende i NYC dessutom ska ordna upp sig. Jag längtar så till Manhattan! Ska bli spännande att se vad som erbjuds där!




Tony in Thanksgiving Pilgrims Hat

Christian Chalk, Freja Fornander, Christian Dickenson, Tony Yaacoub  Atlantic Station, 20 Nov 2010
Christian Chalk, Jag, Christian Dickenson, Tony Yaacoub - Atlantic Station

Tony Yaacoub och Sara Rywe   Waffle House Piedmont ave, Atlanta
Tony, and Sara

Quentin Rossetto
Quentin Rossetto

Christian Dickenson
Christian Dickenson


 




Helgens soundtrack:  Salem al Fakir's Roxy
[f] har en väldans massa skolarbete att utföra på en dag. Kommer bli toppen.


 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback