nakendopp och skrivarstopp

Helgen i ingenstans var toppen! Bilen jag hyrde så ut som en liten rymdmaskin i silver, men tog oss trots allt till rätt ställe (efter fyra felkörningar och en osynlig infart i skogen). Sky High Sanctuary hette stugan vi hyrt och den låg på en kringelikrokig väg vid en sjö i björnskogar och den huserade 40 glada GRSP-studenter hela helgen. Jag hann med ett långdopp i sjön (trots förkylning var detta det mest njutbara på länge - man är ju skandinavier!) fest, promenader och en väldans massa bubbelpoolande bland de brandröda löven. Vädret var toppen hela helgen, humöret var på topp.

Nu sitter jag istället i mitt sunkiga rum med världens snuva (tackolov ingen feber) och nyser varannan minut, och dessutom har jag en jättelånguppsats att skriva till imorgon men det står helt still i huvudet. Jag kan bara inte formulera mig, och vet inte var jag ska börja! (jo, jag vet att jag ska börja med att researcha, men det är ju så tråkigt och tidskrävande). Det är mysigare att tycka synd om sig själv framför en långfilm. Det är dessutom ösregnsdag idag - så höstigt det bara kan bli i Georgia.

Känner på mig att det kommer bli en lååång kväll framför datorn, och det är jag inte alls sugen på.
Men på torsdagkväll ska jag på Thanksgivingmiddag på skolan, och sen på fredag förmiddag ska jag se nya harry potter-filmen med mina "syskon" och sen ska jag spendera lite tid på landet hemma hos dem, och på söndag blir det teaterdags med min andra Rotaryklubb.



foto: freja fornander


foto: chloe chilver


foto: chloe chilver


[f] oh ah, GRSP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback