lättare övningskörning

Jag ska få låna en GPS till helgens utflykt (till norra Georgia, där GPS krävs för att komma rätt) av en tomtelik farbror som förr var med i Rotary, och idag tog han med mig på en testkörning med GPS, för att jag skulle lära mig hur den fungerade. Det var kul att jag fick sitta bakom ratten ett tag (för första gången sedan jag kom hit - amerikanare lånar över lag inte ut bilar till någon, verkar det som), så det tackar jag för, men det hela blir lite konstigt efter ett tag. Inte precis första gången jag ser/upplever hur en bil-gps fungerar, och inte heller tar det mig mer än tre minuter och en korsning för att förstå hur manicken fungerar, och inte heller behöver jag öva mig nitton gånger på att knappa in adress. Men jag spelade med, och övade och övade. Han är väldans snäll, farbror Kenneth. Han gömmer sin GPS i en stor kaffeförpackning i plast under framsätet, med motiveringen att tjuvar inte är "very likely to steal some old coffee." Farbror Kenneth har dessutom varit lärare förr i tiden, och när han fick höra om mina två uppsatser överraskade han mig med utprintat material han hittat för min skull. Tänk vad vissa är generösa, och en del av faktan verkar som att den kan komma mycket väl till pass inför mitt skrivande (hur liten min motivation för själva uppgiften än är).

Just nu spelar skolans fotbollslag viktig match mot någon annan skola och jag funderar på att kila ner och heja lite (för att undvika skolarbete, såklart!), och ikväll ska jag på jazzkonsert i Spivey Hall. En kompis är med i bandet, och jag får betygspoäng i music appreciation för att jag deltar. Double win situation.

Sabrina (min värdmamma) blev mormor igår. Ändligen föddes lilla Aspen Lynn Copeland, av Jennifer. Ska bli spännande att träffa det lilla livet! Det har längtats och tjatats så mycket om ungen att jag är extra glad att hon är till världen äntligen. Nu ska jag grubbla ut nån lämplig liten grattis-present eftersom jag inte kunde komma på deras babyshower förra månaden. Blöjor, tycker morfar Tim.

[f] dumt är att tiden går så snabbt när man har roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback