äntligen tisdag kväll

Idag har Freja varit en riktigt duktig flicka.
Det började med att jag skippade morgonträningen, men vägde upp detta under lunchen: BLT (butt, legs, thighs) 1h.
Sedan lämnade jag in min hemtenta i matte (som jag gjorde klart förra veckan, sedär!), och jag väntar mig ett hundra procentigt resultat. Sedan ägnade jag en otrooligt lång håltimme åt studier, och avslutade skoldagen med en präktig powerpoint-presentation i Engelska 1101; "Using sources ethically". Dödstrist, och jätteskönt att det är över. ska bli intressant att se om jag lyckades charma min lärarinna nog. Försökte att verka positiv, och prata flytande utan att läsa anteckningar rakt av.

Jag förbereder mig inför helgen: GRSP-weekend i Sandy Springs (norra Atlanta). Äntligen ska jag få träffa alla mina favorite buddies igen! Morgondagen ska därför ägnas åt att tvätta kläder, lite framförhållande arbete inom skolämnena och åt att ha lite ångest över att behöva ordna skjuts av hårt arbetande människor (som inte vill köra timtals bil en fredag eftermiddag eller söndageftermiddag - vilket jag fullständigt förstår). Om jag bara haft en bil...  "Käre Gud. Jag önskar mig en bil under mitt år här i USA. Tack på förhand."

Om nätterna drömmer jag helt sjuka saker. Och jättelänge. Jag älskar att drömma, så jag ska inte klaga, men jag tappar en hel del djupsömn på grund av detta (och därför sover jag mer än vanligt folk). Har dock kommit att fundera på om det är för att jag har för mycket socker i kroppen mot kvällskvisten, och om det är det som spökar. Kan någon dröm/sockerexpert uttala sig? Jag ska kanske helt enkelt ta tag i studien Att inte äta något som omvandlas till socker, efter klockan sju på kvällarna, och se vad det resulterar i.

[f] sjuka drömmar here I come (läggdags)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback