jullovspotpurri

Jag är tillbaka i vintervardagen igen.
Det var toppen att åka till Florida och Bahamas. Vi åkte lagom till att missa snön i Georgia, och när vi nu kommit tillaka igen, har vädret varit helt fantastiskt även här.  Vi hade ingen-jacka-behövs-värme häromdagen, och strålande sol.

Nere i Florida bilades det en hel del. I Miami, tog vi buss eller promenerade, och mellan Bahamasöarna tog vi, såklart, båt. det var gött att åka på kryssning. Jag trivdes. Man gör inte så himla mycket, och ändå finns det saker att göra hela tiden. Lite som Stig-Helmer på sällskapsresa kände jag mig. Särskilt när man skulle härma en liten fjollig dansinstruktör och lekledare.

De senaste dagarna har jag hat jullov hemma hos Tim och Sabrina, som jobbat hela dagarna, så jag och Matilda har haft tjejmysdagar med shoppingturer, nagelsalongbesök, filmtittande, och idag Atlanta Ballet's Nutcracker på Fox Theatre downtown. Vi tog även en sväng inom Ikea imorse, där det var nästintill tomt på kunder.

Ikväll ska det bytas julklappar med Crawfords, och imorgon beger jag mig sedan till min andra värdfamilj för att fira riktig amerikansk jul.

trötta turister i limousine
Här åks det på guidad flertimmarstur genom Bahamas huvudstad Nassau, i limousine, och halva gänget somnar.

Simtur i Bahamasvattnet
Ett dopp i det något svala decembervattnet utanför Great Stirrup Bay, Bahamas

Glädjehopp på soliga South Beach, Miami.


[f] jag är en jävel på att köra bil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback