sista helgen på terminen

Jag spenderade fredagen ensam och miserable med läxböckerna öppna (fast med kanske inte så väldigt mycket aktivt studerande). Så på kvällen efter maten stack jag över till Tony, drog med honom till Kroger och köpte vin, 3 för 70 kr, och cashew plus zoo-smakande mandlar (ej att rekommendera).
Sedan kom Sara Rywe (
blogg), och kvällen spenderades med en rysande spännande Scrabblematch.

På lördagen var det Atlantadags. Eller - det var dags att bli upptäckt. Jag kunde redan se mig själv i privat-jet till och från Hollywood. Vi skulle på acting-audition på en talangskola inför högt uppsatta talangscouter. Jag blev inte upptäckt (tyvärr) men det var en intressant upplevelse och bra övning. Jag fick inte ens skådespela upp min reklamsnutt. Det blev att jag sjöng istället, vilket jag inte var där för och det hela var ganska absurt. Plus att det nog egentligen hade slutat med att de vill att man ska betala 40 000 för ett års talangkurs på deras fancy skola.

Det blev en eftermiddag i svenskt tecken. Sara och jag körde och hämtade upp Andrew Carnaghan (blogg) och tog med honom på helsvensk upplevelse på IKEA. Köttbullar med lingon, almond-daim-tårta och marabouchoklad; Toppen utflykt. Och bra julklappsinköp till amerikanska värdfamiljer.

Sen spontanföljde jag med till Carrollton (university of west georgia där Sara och Matilda bor), och njöt av scrambled eggs framför on demand-tvn hemma hos Saras värdmamma. Imorse käkade vi frulle (frukost hela dagen) på Cracker Barrell med andra Rotaryvärdfamiljer. Det har blivit en rotaryintensiv helg, fastän den varit hellugn.

Nu sitter Sara och pluggar halvt frenetiskt, själv borde jag plugga lite jag också. Matilda är på gymmet. Hon och jag var precis på fyndshoppingrunda i byn (typ Walmart, Target och andra stormarknader). Känns bra att jag redan löst de flesta julklappsdilemmana på IKEA (så att man kan ägna sig helt åt sig själv menar jag).

Det vankas Bahamas ruskigt snart. Borde tvätta så fort jag kommer hem till campus på tisdag. Sen är det ju slutprovsdags, och födelsedagsmiddagsdags och vips är det fredagen den 10 december och då bär det av i tidiga morgontimman mot sydligade breddgrader.

Ska bli fett att gå på NHL-match imorgonkväll. Dessutom är det i en vip-box. Och gratis biljett tack vare Christan Chalk (blogg).



Freja Fornander och Sara Rywe
Jag och Sara Rywe
Scrabble with Ike and Tony (+ Sara)
Ike, jag och Tony - scrabble!
endast vokaler..
Endast vokaler
Jag, Andrew och Sara i IKEA-fas
Jag, Andrew och Sara glada i bilen efter ikea.
[f] idag snöade det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback