i finaltagen

Jag är superdödshungrig, och insåg precis att jag bara ätit en halv frukost i hast idag, och nu är klockan snart kvällsmat. Jag har åstadkommit mycket idag, och är nästan i fas med studier och allt. (nästan nästan)
Imorse åkte jag med Gid Rowell (min Rotaryklubbpresident) till skolan från downtown ATL, tog en snabb treminutersfrukost i matsalen, och satte mig sedan med min käre vän Mario och agerade studiestöd inför vår sluttenta i Music Appreciation. Kl 10.45 gick jag glatt ut från salen med en stark känsla av A+ i slutbetyg och satte mig framför datorn för att stuva ihop en uppsats i dagens andra tentaämne University "meningslöskurs" Foundations. Sagt och gjort. Ska bara vänta till klockan 17 för att lämna in den. Och nu under eftermiddagen har jag stått med blyertspennen i skissarställning i konstsalen. Slutföra sistaarbetet i Drawing 1, check! Två finals återstår (desvärre de två större) på torsdag - sen är jag fri.

Helgen var fantastiskt trevlig. Den kan kort sammanfattas som: Auditionlördag, Ikea, läxläsning (i långsam takt) på University of West Georgia, och en väldans trevlig ranson umgänge med
Matilda, Sara, diverse roommates och slutligen en glad bunte GRSP-studenter på hockeymatch i ATL.

Thrashers (atl) vs Predators (Nashville), i en suite på sjunde våningen, inklusive tilltugg och dryck. Pluspoäng för att Thrashers vann med 3-2.
På kvällen stannade jag över på Georgia State University hos Christian och Andrew, och blev introducerad till chatroulette. Geniuppfinning. Kommer bli beroende inom kort. Världens bästa internetuppfinning chatroulette fastnar man med i timmar.

En liten glimt från helgen fås här i bild:

Matilda stickar framför TVn

At the Thrashers game dec 6 2010.
I den privata vip-sviten på matchen på Philips Arena i Atlanta.

human bowling
Human bowling i pausen mellan hockey perioderna.

GRSP-students 2010, from Sweden
Svenska glada GRSP's



Jag fick precis ett härligt opersonligt email om att ag måste utrymma lokalerna på skolan senast 24 timmar efter min sista tenta. Will do. Ska bara packa först..

[f] jullovet närmar sig, vilket är både lyckligt och ledsamt på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback