christmas and paintball

Idag har vi spelat Paintball ute i skogarna. Min familj och morbror Matthews familj har en massa paintballgevär, och tio kusiner och vi "vuxna" klädde på oss sju lager kläder och kämpade mot kylan hemma hos Matthew, ute på deras fält.
Det var kul, jag var inte alltför dålig för att vara nybörjare, och jag blev tackolov inte träffad på  kroppen (slap därav känna den omtalade smärtan). Michaela träffade mig på ansiktsmasken med orange färg. Förutom den svinkalla temperaturen var det jätteroligt.
Vädret  är bitande vintrigt. Det började snöa på juldagskvällen. Atlanta har inte haft en vit jul på 100 år, sägs det - så det är en stor händelse. Imorse gick de inte till kyrkan ens (som ligger två tre minuters bilväg bort), och det var max tre millimeter snö.

Juldagen var mycket lyckad och jag har fått fina julklappar jag också. Det var kul att spendera en jul American style, men julstrumpor och ingen live-tomte, utan julklappsöppnande på juldagsmorgonen. Vi åt lunch hos farmor Charlotte  på julafton, och träffade alla kusiner hos mormor Sandra på juldagskvällen. Vi spelade sällskapsspel och pratade politik och tjaffsade och skojade, som alltid.

Imorgon ska jag packa inför NY. Jag är nästan redo för kallt väder. Håller på att förbereda mig mentalt, och ska packa tusen raggsockar, och varma kläder. Här ska det inte frysas. Förhoppningsvis kommer Nyårsafton firas inomhus någonstans. Det ska bli spännande!

God Annandag" - bilder kommer snart.

[f] Nicole: "Freja, you look like you're from the hood with that gun and the wierd clothes":)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback