savannah conclave

conclave: "a confidential or secret meeting"

I helgen var hela GRSP-gänget äntligen samlat i savannah på Mariott Hotel.
Helgen bestod av mycket regler och tråkföreläsningar om att man ska undvika att bryta mot regler och lagar (no shit?), och en massa presentationer av viktiga människor som gjort att vårt år i Georgia är möjligt. tack tack!
Sen övades det inför lördagens talangjakt, och två mellanbra grsp-sånger tränades in, för uppträde vid middagsceremonins öppnande.
Alla studenter bodde hemma hos olika värdfamiljer runtom i savannah, och mitt värdpar var fanastiskt trevliga!
Helgen var verkligen underbar. På lördagen fann vi verkligen varandra, och med jättelyckat disko på lördagkvällen, då alla kom till sin rätt, kändes det superduper bra att vi snart ska ses igen (när min rotaryklubb ska hålla i helgträffen om två veckor).
Rätt många hade nationaldräkter. Inte jag, men jag uppskattade verkligen att se alla andras dräkter och klädnader. Allt från skotska kiltar, norska/svenska folkdräkter, till colombianska kjolar.
Det är dock synd att inte någon annan grsp-student bor på min skola. Det hade varit kul att kunna hänga mer med dem, men jag får väl helt enkelt ta reda på vem som bor närmast, och bonda med de i närområdet och atlanta city.

GRSP 2010-2011:


Svenskarna (nästan alla tolv):




Längtar såå till nästnästa helg.
Svenskarnas framförande under talangjakten var lyckat! Vi tågade in sjungandes nationalsången, sen dansade vi ronjarövardotter dans sjungandes rövarsången (weeeii jää), och sen två korta nummer från pippi långstrump och emil i lönneberga. Käckt avslut efter applåderna: "thank you for the music"..



rövardans:


[f] Love y'all!

Kommentarer
Postat av: tina

Du ska hålla dig i skinnet - skärpa dig - inte tappa fokus:

Lev loppan som tusan hakar. Det är själva poängen!

TT

2010-09-06 @ 16:21:36
Postat av: Charlotte

Freja! ad heter killen (i fottot där ni håller svenska flaggan) som sitter längst ner till vänster? Tror jag känner honom!

2010-10-14 @ 03:56:51
Postat av: Charlotte

Freja! ad heter killen (i fottot där ni håller svenska flaggan) som sitter längst ner till vänster? Tror jag känner honom!

2010-10-14 @ 03:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback