pool party

I helgen var jag tillbaka i Henry County, hos familjen Curry, och på Pool Party hos Michelle Deraney med större delen av klubbens medlemmar. Det var en mycket trevlig tillställning, med poolbad, drycker, sydstatsdelikatesser och enorma mängder tigerräkor (jag är fortfarande i postchockstadiet).
Igår (söndag) hängde jag med Currys till kyrkan, som vilken vanlig söndag som helst för dem, och sen lagades det hamburgare en masse med hela tjocka släkten.

Henry County Rotary Club pool party aug 21, 2010

Idag på Henry County klubbmötet träffade jag cancerdrabbade Sarah Barr (ca 10år). Hon hade med sig halsband med jättemånga pärlor, där varje färg och typ av pärla stod för sjukhusbesök, behandlingstillfälle, operationer och andra vårdsammanhang. Sarahs mamma höll ett kort tal om hur man kan stödja barncancerforskning, och berättade även om en del av resan de haft inom familjen under dotterns sjukdomsperiod. Skänk pengar till barncancerforskning! Forskning och behandling av cancer skiljer sig mellan vuxna och barn, och det krävs därför egna pengar till specialforskning av behandling av barn med cancer.
 Sarah, aug 23 2010 

Nu har jag läxa läxa läxa. Försökte plugga lite i helgen, men mina böcker är för tillfället urtråkiga (engelsk uppsats, och mattefunktioner) och omotiverande, så jag har skjutit upp allt! Men man måste till slut ta tag i det, och skippa alla bortförklaringar.

[f] ska börja med att rita lite i mitt skissblock tror jag. Jag har ju trots allt "drawing" på schemat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback