ny familj. nytt läge

Jag bytte familj idag. Jag har nämligen två värdfamiljer här i Atlantatrakten. Mitt nya rum är rosa (oh yeah!), och jag blir fetevälomhändertagen! På bottenplan finns gymmet, och även yoga/aerobic-rummet, och poolen, ohc där bor dessutom - till min förvåning - farmor och farfar i en lägenhet som kikade fram i en annan del av villans bottenplan. Hundarna är fyra, varav två en sån där rynkig grymtande sort som slickar mig på benen hela tiden. Jag vänjer mig nog snart. I hyllar bredvid jordens största tv finns dvd:er en masse, så om vädret blir för svettigt för utomhusaktivitet (dvs hela tiden), är det bara att klicka sig fram genom tex alla säsonger sex and the city :)

Imorgon ska jag till skolan - igen. Jag var där idag och gjorde ett obligatoriskt matteprov (oj oj oj, vad jag inte kommer ihåg alla mina ekvationer, och synnerligen inte på engelska med matematiska tecken jag aldrig sett förut, men poängen blev högre än väntat så jag är nöjd!). Imorgon ska jag dit på orientation-day, och ska även anmäla mig till höstens kurser, så jag närmar mig verkligheten med stormsteg. Campus verkar heltrevligt redan vid första anblick, dock är man såklart lite isolerad från den eventuella omvärlden utan bil - men vad ska man ha roomates till?

Jag borde bli bättre på att slå upp ord i min kilotjocka ordbok jag tagit med mig. jag kommer bara inte ihåg vilka ord jag skulle slå upp när det väl kommer till kritan. tusan.

[f] fortfarande sjukt nöjd över att jag vunnit en iPod nano!

Kommentarer
Postat av: Halle

Käraste Frej! Det låter som att du har det underbart! Har du vunnit en ipod? Nice!! Läser din blogg med glädje och kmr följa varje steg du tar i det stora landet i väst. Miss u. Puss

2010-08-16 @ 12:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback