Clayton State University v.1

Jag har äntligen börjat skolan, och hittills har det gått bra. Jag har fått en del vänner, och mitt lilla rum börjar bli hemtrevligt. Jag hittar bättre och bättre på skolan, och den där första lektionschocken är över. Rutiner börjar ta form redan efter en vecka på campus, och förhoppningsvis ska det framöver vara relativt problemfritt.
Jag bor i studentkorridor i fyror, med delat kitchenette och badrum per varje 2 personer. Mina suite-mates och jag är kanske inte menade för varandra precis, men jag mina andra kompisar bor ju i samma hus, så jag klarar mig. Det är ju ännu bara första veckan, så jag ska inte vara alltför snabb att döma folk för tråkisar.
Clayton State University ligger i Morrow, söder om Atlanta, rätt nära Atlanta Jackson-Hart Airport (typ världens mest aktiva flygplats). Jag är Freshman på college (trots att jag är äldre än de flesta arton-nittonåringarna här, men det finns en å annan upp till typ femtioårsåldern i olika kurser jag tar). Jag har valt mitt eget schema så att jag bara har lektionstid på tisdagar och torsdagar.
Förutom engelska, matte och den obligatoriska inför-dina-svåra-college-år-förberedelse-kursen, läser jag music appreciation, och bäst av allt, drawing! Skissläxor är precis min melodi. Skiss-blocket är min favoritbok av alla mina skollböcker - alla kategorier. Och min RA (korridorsansvarsperson) går dessutom samma kurs, så jag är faktiskt inte ensam på de lektionerna!
Böcker här är fantastiskt dyra! Jag betalade 100+ dollar för en bok (typ 800+ SEK) som dessutom var felköp. Matteböcker kostar vanligast över tusenlappen, och man lägger lätt fem sex tusen på skolböcker varje termin(!) om man inte aktar sig. Tack och lov finns många böcker som eBöcker, men kostar typ 300 kronor för tillgång till de också.

Igår var det glow in the dark-fest på skolan. Jag gick inte in. Kände mig inte tillräckligt cool (ung) för festen. Givetvis är alkohol strängeligen förbjuden på campus (och de flesta är ju under 21 och får ändå inte dricka/köpa), men det smugglas nog en hel del om jag fattat det rätt. Gangsta-rap är det som gäller i musikväg, och jag kommer aldrig i hela mitt liv kunna babbla med i några texter. Jag känner mig som megasvennen när jag lyssnar på typ Stevie Wonder eller Jack Johnson på mitt rum.

Jag gillar det här! Det är trevligt som tusan (alla är så fantastiskt pratglada överlag), och solen skiner nästan varje dag. Dock är det bastuvarmt ute, och hög luftfuktighet så det är max fem minuter utomhus-regeln som gäller om man inte vill dö av solsting eller överförsvettning. Inne är det å andra sidan förkylningsvarningskallt från ACn, så raggsockarna och tjocktröjan ligger ständigt framme och väntar på mig efter skolan.

I helgen blir det Poolparty med min ena Rotaryklubb, och kvalitetstid med familjen Curry. Ska bli skönt att ligga och fläka sig i deras soffa, och titta ut över landsbygdsslätterna och höra syrsorna på kvällen. Alla anledningar att inte göra läxan..

[f] uppsatsskrivning kan alltid vänta, det har jag hört.

Kommentarer
Postat av: halle

you go girl!!

2010-08-21 @ 09:18:02
Postat av: Rakel

Låter som att du har det fint!

2010-08-21 @ 16:53:52
Postat av: clara

du hade gjort fina bilder!

2010-08-23 @ 22:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback