boot camping

Igår kväll var jag på bästa träningspasset ever! (tur att jag var i någorlunda form inför terminen, för det kommer bli jobba av framöver). Kickboxing 1 timme, och sen direkt efter det abs 30 min. Kändes som lumpenträning (vad jag i alla fall kan föreställa mig, erfarenhetslös som jag är på just den punkten), men så otroligt pepp tant som höll i det hela.
"Don't you dare stopping when I'm talking!" "This ain't over yet!!" etc. - och samtidigt var Mary den mest positiva afrokvinnan gruppträning någonsin sett! Jag flinade mellan varje kvidande situp, och uppercut, och energin flödade i rummet. När passet var över vågade inte någon lämna rummet, eftersom det liksom var underförstått att man skulle stanna kvar på nästa pass (abs) också.. "Where're you think you're going girl?!" så fort någon knubbis eller oknubbis ens funderade på att gå på toa/dricka under passet.
Imorse gick jag dessutom på 1 timmes boot camp klockan.... 06.15  !! weheeej. Jag är inte morgontidig precis - men nya vanor växer som på träd här, och hellre goda vanor än dåliga, så det är bara att bita ihop. Värst med att stiga upp på morgonen är den låga temperaturen utanför täcket. ACn fungerar minst sagt utmärkt. Måste köpa mig ett par rejäla mjukisbyxor snarast om jag ska överleva utan smärre frostskador på benen. Slutsats: Skjorts värmer varken fötter eller vader.
 Så här ser förresten mitt lilla rum ut:



 


fancy - jag vet..
Detta är av de bättre inredda rummen av de utbytesstudenters jag sett. Man får helt enkelt pynta med vad man hittar gratis, eller kan låna eller köpa för minsta möjliga penning.

[f] faktum: träningsvärk indeed


Kommentarer
Postat av: hermine

så roligt att läsa om dina strapatser baby! du verkar ha det skitbra, förutom AC-kylan då. puss till dig!

2010-08-29 @ 20:20:11
Postat av: halle

Åh vad synd att vi inte sparade våra kreationer från aix. de hade ju kommit till användning som väggboning i atlanta också! :)

2010-09-01 @ 10:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback