grammatik och höstförväntningar

Då har alltså skolan börjat på riktigt och diag var det första tvåtimmarsföreläsningen i engelsk grammatik. sådär inspirerande, men inte heller så att jag ville avlida. mellantrist, och dessutom fick jag lunch hos ulrika efteråt. =)
i "klassen" är vi 120 personer som delats in i sex mindre grupper, vilket innebär att jag imorgon i den mindra gruppen kommer ha större chans att lära känna nya kamrater. so far har jag sett josefin från högstadiet, en annan tjej (ebba) från högstadiet - dock inte i min årskurs, och han den där killen från hallands nation nån gång förra året. hehe. tre potentiella heja-på:are, och sen ullis och sofia - redan fådda vänner.

om inte alltför många dagar fyller mange år, sen micke och i morgon ska vi se musikalen Booh! - mika, amanda, johan och jag. nice, men jääävhhligt dyrt. nästintill 200 riksdaler för lite kvällsunderhållning. katastroof.

igår blev det nationsinskrivning på göteborgs nation, och även intresseanmälan till olika hjälpe-till-poster. hoppas det blir en najs höst. troligen. finns många skäl.

[f] nu väntar två tjocka kapitel på läsning i A University Grammar of English, with a swedish perspective. tjohooo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback