dagboksdilemma

jag har sena vanor. Jag är kvällsmänniska (om detta egentligen innebär att jag ogillar tidiga morgnar vill säga). Jag håller mig uppe på kvällen helt i onödan och är sen jättetrött på morgonen då det egentligen är bästa läget att få saker gjorda. TVn är min goda vän. Vi myser kväll efter kväll. Och när jag stör mig på TVn sitter vi ändå och myser. Fastän jag borde sova.
När nattlampan släcks vid halv ett och jag är irriterad över att inte fått något vettigt gjort (inte ens sömn i rimlig tid), kommer jag på att jag glömt skriva dagbok sen typ tre månader tillbaka. Och varje kväll är det ju för sent för att sätta mig med dagboken. Den förblir oifylld.
När jag är gammal och grå och senildement, och mina barnbarn frågar över mitt spännande (kanske) liv, har jag planerat titta tillbaka i min dagbok, se alla smaskiga hemligheter och djupa tankar. Men tyvärr barnbarnen. Dagboken förblir oifylld.

[f] jag älskar ju att skriva dagbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback