idag fick jag på fem minuter reda på hela sivs sjukdomshistorik, se blåmärken, och höra anekdoter om barn och barnbarn. jag känner inte siv.

nyss spanat på musikalfilmen Chicago. det var många år sedan sist, men den är bra!
jag och mamma har lagat spenatpasta. mamma somnade till filmen - som alltid. vad är meningen med att glo film om man ändå missar slutet? I don't get.

Idag inhandlade jag mig en ny strömsladd till min laptop, eftersom fucking ordinariesladden bara gett upp, helt sonika. sexhundranågonting kronor senare satt jag nöjd i bilen med mamma på väg tillbaka hem.
imorn ska jag biopsi:a mig lite. nothing real serious, men jävla bull att behöva stanna över natten i sjukhusblocket. dock kommer lasagne att ingå som kvällmat och något annat frestande till sjukhuslunch. nice. känns som att man tjänar storkovan när man bjuds på gratis föda. och kycklingrätt. kommer säkert ligga en hel tjuga på tallriken som jag sparat in och istället kunnat lägga på min nya strömsladd. sparsam är smartsam, eller hur det var.

pappi ska till Dover och glo på flygplan à la Blériot.  mojjan och jag stannar i svea rike och håller ställningarna och om mindre än enn vecka trillar lillsyster in från la France. Nice som faaaan.  Hoppas hon kan mycket franska och speciellt fula ord. så kan hon lära mig. fula ord vill man alltid kunna först i ett nytt språk. så att man kan dem om man skulle råka höra dem. minns när jag hörde fuck för första gången efter att ha fått det förklarat för mig. Knull. oj, det var hårt. det var svårt.

[f] blir arbetsfri hela veckan. mamma bjuder på te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback