[f] in malmö big town

hos amanda bjuds det på sushi. hos amanda bjuds det på kanelbullar och andra snacks. vi ska se på film och myspysa. dessutom ska vi prata om allt mellan himmel och jord. dessutom har jag språkat med amandas pojkvän david - för övrigt mycket trevlig av det lilla samtalet att dömma (för att inte tala om alla goda ord från amanda, men nu har jag det bekräftat på eget bevåg). jag har också lyckats få tag i axel-nyblivet-evigt-upptagen, och ska sno till mig en heldagsdate i malmö big city imorgon, då jag lämnat ungarna på dagis (läs lämnat amanda på bankjobbet) och druckit mig en stark kaffe (läs latte latte latte).

på tal om kaffe har jag funnit en artikel i en mycket väl ansedd tidning som avslöjar ytterligare bra effekter av kaffe (förutom uppiggnande och allt det där). cancerrisk sägs minska med många procent vid dagligt intag av tre-fyra koppar. däremot i en annan välansedd tidning står det om kaffets koffeins dumma egenskap att stanna kvar i kroppen läänge och alltså störa den goda sömnen långt in på natten och att dagens sista kopp ska inmundigas före klockan fyra på eftermiddagen för god sömn (och vidare även bättre allmän-livs-prestation). by the way har koffein endast koncentrationsökande effekt om man redan är pigg och är alltså inte särskilt fokusförbättrande om man inte fått en vettig timme sömn ändå.

jag ska spontanåka iväg till göteborg, har jag precis beslutat. det ska bli liseberg och annan götet-sightseeing med familjen amanda, och sen en eventuell halv-week-end i båstad- the city of crimes (eller inte).
najs som fan efter att ha "deppsolat" i en halv vecka alldeles ensam på stekhet veranda med irriterande flugjävlar. 
leve liseberg, leve kortkort semester som det faktiskt blir något roligt av i slutändan.

[f] måtte mikaela ta det cool på andra sidan atlanten, so that nothing bad happens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback