tennislycka och syltsorg.

Nu tittar solen inte fram lika mycket längre. Mer en mulen touch, så att säga, och i ärlighetens namn precis vad mitt solstinga huvud behöver. Jag och Amanda spenderade morgonen på kvarterets tennisplan, men prima rackets, men kanske mindre prima spelande. Måste varit bollarnas fel. Två av tre trasiga vid avslut. Men vafan. För att vara första dagen i tenniskarriärerna är vi väldigt stolta. Sen har vi firat med picknick i stekande sol på Sankt Hans Backar. Det var myspys. Fast varmt som fan.

Jag smakade på mina krusbär och kom fram till att de var perfekt mogna för en sylt. Likaså var mina vita vinbär och i ca femton minuter plockade och plockade och plockade jag, tills busken var tömd på krusbär, och vinbärsbuskens sista bär ensamt hängde lite löjligt på enstaka grenar. Här ska det vankas syltkokning - och hej vad det går! Men jag, mitt nöt, körde först krusbären i matberedaren, vilket krossade de små fröna (resultat: "hm, skum stank"). och jag, mitt andra nöt, kokade vinbären utan uppsyn tills den blev ledsamt brun med en lite frän doft (resultat: bränt, brunt, sorg). Så av resultaten att dömma är jag nu både arg, ledsen och sårad, och kommer under lång tid framöver äta köpesylt, i sorgen och tankarna på all den kraft jag lagt till ingen nytta, på att tillreda bär-röror, som ändå bara smärtar mitt hjärta.

Kanske finns det en anledning till att denna sommarkväll till trots få gosa ner sig i tv-soffan och titta på film, helt utan dåligt samvete. Det hade varit fede-najs - och till detta skulle jag då inmundiga min hemlagade gazpacho som står i kylen på extra kylning. Sedan eventuellt avsluta med en bit choklad och lite sömn. Till helgen väntar intense working, vilket - tro det eller ej, ska bli asball.

 heja lindex :-P

[f] gotta go eat some chocolate and grieve. and titta på a film. häpp å hoj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback