svettmustasch och allmänfrusen, av helt känd anledning; men skulle kunna bli mycket intressant fall för svettfas-forskare, eller?

jag svettas. jag fryser. men biter ihop. men förstår ingenting. kan plötsligt, min ringa ålder till trots, förstå hur det känns att vara i övergångsperioden - klimakteriet. fast kanske ändå inte. vad övergår jag till? eftersom jag är alldeles kall har jag berett mig en kaffe latte. men kaffe brukar å andra sidan få mig överhettad på sånt där störigt svettsätt (kanske bara jag som känner till. kaffe till frulle funkar inte. då blir jag panikvarm och får panne). jag är förvirrad. men svettmustaschen ligger på plats på överläppen. jag och min förbannade svettmustasch. normala killar och tjejer svettas under armarna i första taget. på mig droppas det över överläppen först, och under underläppen i fas två. armhålesvett har jag inte förrän typ fas sju eller åtta i svettningsförloppet. but you people, who know me - jag har mitt grepp. peace-tecken på sidan och vips, så är över- respektive underläpp torr igen för stunden.
när jag stampade in efter jobbet, fick jag i min frossa kasta av mig kläderna (nej, det är inte kallt ute, men mulet och grått), klä på mig flanellbyxor och hoodtröja, men i svettens hetta är tröjan nu av igen, och jag smuttar på mitt kaffe. jag är och förblir förvirrad, konfunderad, svettig, kall och varm.

[f] blir det något spännande av denna lördagkväll måntro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback