update 09-01-06

det blev en snabbis med david idag. efter jobbet kom emelie och david nykära i bil och hämtade upp mig för att åka till sturup. david har varit nere i kristianstad under några dagar och träffat emelies familj. här går det undan. men nu är han tillbaka i västerås igen inför skolstart. det var inget långt umgänge med david men långt bättre än att inte hinna träffa honom alls. sen körde jag och emelie hem till mig i lund, käkade gryta och språkade ikapp om allt vi missat under jul och nyår.
jag jobbar och jobbar nästan alla dagar i veckan, men det behövs ju verkligen slantar nu. synd bara att timanställda inte får betalt förrän i slutet av februari för jobbet i januari... knäcke knäcke knäcke. heja heja. jag är tacksam över julhelgen som gett mig föda och logi hos mamsen, vilket besparat mig några av de hundralappar jag önskar jag hade.¨

häromdagen såg jag han, den killen som Soffipropp hånglade med på en klassfest vi hade i tvåan. han gick inte på vår skola men kom ändå - av intresse för henne, och ingen av oss andra i klassen kunde se charmen hos honom. stackars sofie har blivit lätt mobbad för detta flertalet gånger, men jag tror hon har distans och inte lidit för mycket. häromdagen gick han i ljusgrå joggingbyxor över sankt hans backar, med en mycket fin, stor pälsmössa. dock var han själv lika ful sam vanligt.

[f] hade en fantastiskt trevlig nyårsafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback