dagens blogginlägg: om att "cykla inom" willy's.

efter att ha lagat avhoppad cykelkedja vände sorgen kvickt till glädje, när jag kom på att jag skulle köpa godis på willys.
alla älskar willys, fattig som rik. i mitt fall idag - rik, tills jag kom fram till kassan och plötsligt insåg att det finns en sjuuukt stor risk för att mina pengar på kontot inte räcker till. (godishandlingen övergick på cirka en sekund till årets storhandling, med bland annat ett litet överraskningsförråd till micke och mika som kommer hem från öland imorgon, och  inte har någon mat alls).  man måste vara kylig - håll huvudet kallt, Freja, det kan gå - så jag visade ingen nervositet för kassörskan. det gick igenom. 500kronor fattigare, men officiellt en av de rika som handlat på willys idag - i tell you :). monsterkassar. problem; monsterkassar på inte-monstercykel? jag raggade upp en kille i ingången till willys som fick hjälpa mig putta kundvagnen bort till cykelstället. i gengäld fick han ta min kundvagn (inkl betala mig femman som låg i..helloo, man e väl inte gratis liksom). killen lämnade mig med ett " ha det fint - lycka till..." (gillar jag killen? svårt att utvisa).
cirka...25 meter.  sen var ena kassen sönder. uppraggning nr två: powerwalkande seniorpar. hålla cykel lasta om. sen en jääävligt dryg promenad hem, i slow-motion, med syra i armarna av snevikten.

men jag ska i alla fall gotta mig med mitt godis. (som jag höll på att glömma köpa, dear lord). sen se på film på tv, och bara ignorera att det är fetefestival i malmö, att det är sista dagen på sommarkortet, att det är sällskapstvångslördag, och att det är sol utomhus.
ensamhet ska det va! (eller helst inte, men vem till komma hit? ingen.)

[f] tortellini.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback