snart bär det av - till resväskan

jag har isbitar i vasken. för när man ska packa och dessutom skjutit upp det i en halv vecka så att tiden e mer knapp, kommer man ju så klart på annat att göra istället. jag har tömt isbehållarna och diskat dem, för inte vill man ha för gamla sunkiga isbitar i frysen - kvällen innan man lämnar landet för sydligare breddgrader.
dessutom har jag sorterat mina trehundra olika necessärer och liknande containrar, när jag ändå skulle packa resenecessären. kameran är på laddning, innan laddaren ska packas ner tillsammans med allt annat skrot, smått och gott som spritt sig över golv, bänkytor, och bord i hela min gigantiska källarlägenhet.
mamma och clara lämnade mig mitt i allt ståhej för några timmar sedan och min fantastiska at-least-until-tomorrow-morning-flatmate Sofie körde nyss, så nu är jag on my own med packningen.
allt kommer definitivt att rymmas, fast jag måste ju ha en rätt rejäl grunka till handbaggage - för i sista sekunden inser man ju att man nästan glömt packa kameraväskan, de där skorna och paraply eller något annat livsviktigt.
på diskbänken står en påbörjad chokladkaka. den kommer vara slut ikväll (ja, axel kommer hit), och astrid sitter på cykeln mot mitt hus för att laga mig en delikat vi-göra-vad-vi-kunna-av-det-som-finnas-hemma-måltid - hon vet bara inte om det ännu. surprise!

jag tror allt kommer bli bra. och i och med att vi inte vet när vi ska hem, så skulle vi ju alltid kunna komma undan med att det var en fantastiskt trevlig månadssemester om inte annat. det går tills det går. franskan är väl det enda jag grublar lite över. sofie hittade mitt lilla franska lexicon idag. jag har haft det sedan högstadiet. i pärmen står det men halvt omogen handstil "malins fransklexikon" i tjockt svart. men min högstadiesblyertspenna har strukit ett streck över och lagt till "not anymore". stackars malin. freja i åttan var nog ingen snällis.

nu kommer astrid. mums.
[f]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback