helg helg, långa helg

så i fredags tog jag mig hem till mikaela och micke, på förfest som varade i hundra år (kanske). trevligt och högljutt. vi traskade inåt stan och jag tappade direkt bort alla kompisar vid kinoautomaten (men hittade nya), så en långkörare blev det inte (läs: gick inte)! dock väcktes jag brutalt alldeles för tidigt på lördagsmorgononen av mams, och golvläggare och rakel som kom med frukostbullar, vilket i och för sig var trevligt men way innan jag vaknat! var som en zombie hela dagen, ville bara sova under kvällen, eller eventuellt mysa med sex and the city, the movie. skulle bara hämta min cykel inne i stan, och hamnade på festkväll nummer två, inte ens uppklädd, i mikamickes lya - igen - och finally i malmö på slagthuset.
fucking long night. irriterad blåst pizzabagare, svettiga män, tysktalande vänner, och en massa tjafs och olyckligheter. mycket var katastrofalt, med tårar, bråk, för dyra öl, och poppers. spukna iPhones och knän, dyrbara förluster och olycka - blandat med andras likgiltighet, danshumör och sympatier.(själv ägnade jag min energi - förutom skaka rumpa - åt att medla; var glada, inte bråka, kom nu här, gå inte dit, gör inte så, o vad kul vi har, le lite, kom vi dansar, bry dig inte om det, det var nog inget illa menat osv). när klockan var fyra ville jag hem. när klockan var efter fem och stället ju faktiskt stängt ville jag hem. när svarttaxin släppt av oss inte utanför min dörr vill jag hem. och då blev jag fucked up pissed! sen kom jag hem (det krävdes några bestämda svordomar och könsuttryck), med ett gäng nattgäster, och blev jag glad! så galet jävla trött men så lycklig av att vara inne i värmen på trygg mark att jag liksom kom av mig. jag nybäddade till oss alla, bjöd på lite nattamackor (för en del hade det kallats frukost, vi snackar 06.30), och kom in i sån djupsömn att klockan chockerade mig "imorse" med 13.05.
jag har ju nyss avslutat frukosten, och klockan e tre. efter lunchtid även för mig.
min cykel står fortfarande i stan (hoppas jag). den måste hämtas hem. och ikväll är det nog middag i kwansta, om jag orkar, och om det nu blir. samtidigt så ska jag städa och vänta på pappa. vill bara sova ut, men tänk om jag inte kan sova ikväll då, fast tänk om jag blir trött imorn på jobbet då..

emelie och jag måste snart snacka ihop en packlista, och jag måste nog kolla upp iaf lite om Aix-en-provence - vår destination för hösten. och fan, jag skulle behöva trolla fram en masa pengar. jävla pengar! och jäävla börsras. man e ju fan stuck i livet utan pengarna. men vad vet jag, jag har ju knappt några :)
en rik och generös franskman skulle inte sitta fel..

[f] nä, jag somnar, det här går inte. nu ska det nappas (och pustas ut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback