söndagskänsla - och på en söndag!!

vi sitter och diskuterar modeller - långa, smala, har säkert ett ganska jobbigt liv ibland, även om vi alla avundas deras glammiga jetsetvardag, med flashiga fester, guldiga hotellrum, lyxsminkningar och fantastiska kläder. vi funderar över hur liten/stor man ska vara för att räknas som "mullig modell". Storlek 38?

idag är det slapp söndag. ikväll vankas det filmmys. vi har laddat vårt videohyrkort med 50 euro, så det finns ju en del att ta av. hittills har vi avverkat en fransk, ce soir je dors chez toi, som verkligen var jättefransk, amelie poulain, och en amerikansk mysfilm.

igårkväll hade vi jättetrevligt. vi käkade kvällsmat, GI-gryta à la Frejas specialrecept (vi-får-se-vad-som-blir-av-detta-för-jag-tar-i-lite-allt-möjligt-gryta), drack lite gott franskt vitt vin som vi inhandlat på ica för 20 kronor, max. younes och grabbarma titta på fotboll, eftersom marocko tydligen spelade (och vann), så vi gick ut och träffade lite franskt folk. Catherine som bor bakom väggen, i lägenheten intill, hade bjudit ut oss att träffa lite av hennes vänner på O'shannons och ngt annat ställe, och kvällen var verkligen så himla mysig! dessutom billigt, med två glas rött för 5 euro. eller kanske en cocktail för 2. visst att Aix anses vara dyrt, men att gå ut är fan så billigt att man undrar hur folk bor kvar i sverige.
vännerna var verkligen jättetrevliga. och vips så var vi medbjudna på picnic nästa onsdag på en strand nere vid kusten. bilskjutsen redan ordnad, så nu har vi något att se fram emot. och eventuellt skulle de gå ut på tisdag en liten kortis också. Hmm, ska kolla min agenda..eeh..lucka!  passar mig utmärkt!

igår pratade jag med leonie en stund, vilket verkligen gjorde mig varm i hjärtat. darling darling, den sötaste på hela norra halvklotet, som bara gör mig - och alla andra med för den delen  - så lugn i själen. När man pratar med leo inser man att att livet e til för att levas, att det inte finns några egentliga problem, och att det finns vänner som alltid alltid väntar, även om tio år.
hann till och med en liten hälsningsfras till hermine-the-cutest, som säkert saknar ihjäl sig efter mig i malmö varje dag :P särskilt sedan jag blivit hennes livscoach, personal shopper och mentor (anser/tror jag). och jag saknar tillbaka - såklart!

att snoka på fejjan är ju så kul att det är tragiskt. varför är man så nyfiken? hur ser hon ut nuförtiden? vem är han ihop med? vad gjorde de i helgen? osv. jag och emelie kan roa oss i timmar. perfekta förfesten i Aix: billigt men så jävla gott vin, en internetuppkoppling, en laptop, et voilà!

[f] den som inte lever nu, lever aldrig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback