lördag - dagen efter fredag.

Nu är jag sådär morgonvarm. Fick hastigt ta av mig mjukisbyxorna för att inte få panik. Ändå är vår lilla lägenhet inte jättevarm. Idag är en typisk dagen-efter-lördag, då jag och halle sovit till halv ett (tur att jag har sån där high class woman ögonlapp, så jag inte störs av ljuset vid sju på morgonen), käkat vår delikata grötfrukost till halv två, och nu laddar ner Pretty woman. Igår blev det sent, men ack så trevligt det faktiskt blev. Vi hade scrubskväll med äpple och mörk choklad, men när det spelades I want it that way genom väggen från younes och samir, blev vi alldeles för sällskapssjuka, kastade oss in till dem i våra mjukiskläder, och hände det.. Vi mötte Laura!
Laura är Fabiens danska flickvän - så ofantligt trevlig, och jättevacker tjej - som övertalade oss på ca tretton sekunder att vi ju också skulle ut med dem. Så det blidde till en snabb make up, ännu snabbare ombyte och voilà - redo för party. Vi hade världens mysigaste förfest, lite lelkänsla vs Eric Prydz och nostalgitripp med Queen och Moulin Rouge. Sen blev det raka vägen till IPN (klubb), skaka lite gump och driva lite med vitkostymklädda fransoser, lite inte-driva-med fransoser, och en massa galet som gjorde kvällens lista över smaskiga samtalsämnen lång.
Summering: Galen kväll, med många skandinavier, många fransmän, en del fransmän, och lite kluvna känslor alla emellan. Men jag hade sjukt trevligt. Och sen en liten enerigåterhämtning hemma hos Younes och Samir igen, innan läggdags. (tänker: vem var den där flummiga kompisen Mahmood?)
Nu ska jag bolla gårdagen med halle, sen blir det cozy videomys. I love saturdays in Aix. I lova all days in Aix.

Igår på dagen hade jag och emelie en vila-ut-dag. Vi tog det lugnt, skrev brev, klipp-och-klistrade, gick ut och lekte hobbyfotografer, och samtalade om livet i kvällssolen högst upp på Aixteatern. Det finns så sjukt mycket att diskutera människor emellan, och det fascinerar mig hur man kan bolla minnen, framtidsvisioner och samtiden i timtal, och ändå aldrig bli klar, aldrig bli mätt på det. Människan är social, social, social. Och det passar mig perfekt!

[f] när folk tar sig vatten över huvudet blir det väldigt pinsamt för dem. jättedumt ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback