carrefour! - here we don't come!

Klockan är efter sex, och jag och emelie har precis eftermiddags-lunchat. Liten tapastallrik som emelie ordnade efter att vi varit på carrefour igen och köpt livsnödvändigheter till bonne marché.
vi är kanske lite fel i dygnsrytmen kan det tyckas, men vi var faktiskt spontana igår kväll och hängde med grannarna och alla deras kamrater ut på O'Neals och dansade. och då hade vi redan klätt oss i pyjamas och satt på filmen (Gosskören). Sponanitet, A och O i alla människors liv, I tell ya! Annars missar man för mycket, missar en bit i det sociala spelet som har all betydelse för den roliga ungdomen.
Vi sov till elva i morse. Sen såg vi klart gosskören, fixade i ordning både oss och vår lilla lya (som stökas ner på tre minuter!), gick till banken för att arrangera en liten högre summa pengar på det franska kortet än det dåvarande (0.00 kr). Vår bankman, Johan, var så jävla störig, jag och emelie höll på att få spel. Han är en liten översittare som tror att han har humor, men som egentligen bara förödmjukar och irriterar en.
Fast vi har ju varandra, ingen anledning till sura miner någon längre stund för oss inte. Vi gick till busscentrat istället. Summering: irriterande trögfattad tant bakom biljettluckan, jättelång väntan på buss nummer 16, jag och emelie kollade noga in tabellen - när går den där jäkla bussen? det borde ju vara snart - missade bussen i all koncentration på tabellen (snopet som f*n, när bussen nu gick då jäkla sällan) , tog buss nummer 17 som kom lite senare, trodde att buss nummer 17 stannade utanför Carrefour, lång sightseeingtur på annan ort, byte till buss nummer 16 på en hållplats i vi-har-ingen-aning, kom äntligen fram till Carrefour ca klockan 15.30.
Vi handlade bara lite smågrejer. Var ganska så matta när vi väl var framme även om vi haft väldigt roligt under bussresan, och vi såg ju trots allt platser vi aldrig trodde vi skulle få se.
Ikväll ska det bli gossipgirl till hundra procent! jag har aldrig följt serien, så emelie ska få förklara. Vi fick Younes kompis "kompisen" att ge oss en säsong på vårt nya USB-minne (från carrefour), så nu blir det mysa av.

[f] jag återkommer när jag fått klart för mig vad "kompisen" heter, och hur det stavas. (han kallas Gaz)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback