vi slappar, fast vi njuter av det också!

jag och emelie har städat hela lägenheten idag, så nu är den helt fantastiskt fin! eller.. den ser ju ut som förut, lite mer ordnad kanske, men skiten som inte syntes är i alla fall väck. Det gick åt en del av Carrefours euro-shopper-wannabe-städmedel med lemondoft, för att få det at gnistra här, men lätt värt de svettiga timmarna! Mest tid tog det att putsa fönstren, men nu sitter jag och Emelie och tittar ut genom fönster man inte riktigt är räker på finns där. till fönsterskrapa tog jag vår nyinköpta sopskyffel, som hade en liten gummilist. Kreativitetspoäng till Freja!
Emelie har klippt och klistrat ännu mer idag! Vår "sovrumsvägg" är snyggt prydd med en bred Bond/swatch-reklam-board. Hon ville nog omedvetet skjuta upp golvskurandet, men jag fick dit henne sen ändå :D
Vi ska ut på stan snart, lämna tillbaka hyrfilmen, gå ut med vår hund, ta ett soligt cafébord och plugga lite franska, med de böcker vi har hemma. Jag köpte Roald Dahls "häxorna" på franska häromdagen och ska ta mig igenom hela barnboken med lexicon i ena handen och stark vilja i huvet! Dessutom har jag ju läst den för många år sedan, så jag vet ju i stora drag vad den handlar om.

Vi var på Cardio-boxe igår, på GymConcept, där vi lurat till oss var sitt testa-en-gång-gratis-kort. Det var rätt kul. Jag har aldrig varit på ngt box pass innan. Jobbigt också, fast lagom. Fransmannen som ledde passet var dessutom rolig och retsam. Lite träningsvärk har man därför idag.

Vi ska tvätta idag. Tre maskiner. Vi har hittat en tvättstuga fem tio minuter härifrån. Hoppas det inte koster för mycket. Vi är ju inte jordens rikaste personer precis. Igår skänkte jag en euro till en man på gatan, men tänkte först att jag ju skulle ha all rätt i världen  - om jag bara kunde meningen på franska - att säga "eh, nej, jag har ingen peng till mat att ge bort. den behöver jag själv serru. Min ekonomi e också lite dålig nu, när jag inte jobbar och precis flyttat in i en lägenhet å så. Bills need to get paid you know" (jag sa inte så). Kanske borde jag också ha kastat ner en burk tonfisk för  han satt här precis utanför oss. fast det skulle kanske bli dumt - om han inte fångade den, coh ngn fick den i huvudet.

[f] vi höres allehopp

Kommentarer
Postat av: Leonie

åååh, det låter så fint. och jag hade velat vara där med er. och lära mig franska och sitta på café i solen och skaffa mig nya trevliga franska vänner. men det kan jag ju inte. men hälsa på er kan jag, men inte just nu. men det ska jag. kommer ni att vara kvar efter jul? för då är ruschen över och då kan jag säkert få ledigt ett par dagar. hade ju velat komma nu, men pengarna tryter. då jag jobbat som fan men var skuldsatt sen USA och därför fick ge bort (lämna tillbaka) alla pengar. så inga pengar över för biljett och resa till frankrike som jag tänkt och velat. för jag saknar er både så mycket. jag och hermine ringer er ikväll. puuuuuuuss min älskade

2008-10-11 @ 10:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback