tisdag 28/10 - Det spekuleras.

idag har det bara regnat och regnat. efter frukost tog jag familjen till carrefour, handlade både det ena och det andra (mamma betalar!), drack kaffe på lilla favvobamban Eris, och sen hem till Aix igen för att hitta parkering (nackdel med hyrbil), high score parking idag faktiskt.. Emelie har haft hemmadag, skrivit brev, bloggat, och tillomed internetpluggat lite franska. Jag och mamsi gjorde stan, köpte russin och linfrön i arabfrökiosken vid hôtel de ville, vilket var mysigt, men roligast var henns blunder "Aujourd'hui" som svar på tal till Bon soir när vi kollade höststövlar (-en klassiker som min språkförvirrade familj ofta kör med i Frankrike när tunghäftan slår till. Mamma lämnade snabbt butiken och gapskrattade åt den pinsamma situationen).

Halle och lille prinsen är ute på stan och käkar sushi, medan jag och fortunagänget haft familjemiddag, visseligen med en magond mamma, och en i övrigt ganska trött och datanördig familj. Till slut satt vi hela familjen i soffan mad en massa laptops och tittade på skummisar i youtubefilmer.

Halle och Fralle var ute och sprang idag och vi tog Clara med oss. Tillomed jag kände mig lite som en PT, när jag skuttade bredvid syster och sa kom igen, kom igen. Dock har jag fått en fucked framsida smalben, typ benhinneinflammtion. Tackar för att Emelie har sitt hocuspocus-liniment med sig som jag kan kleta på då och då för att få det att åtminstone lukta friskare om benet. Känner mig lite som Rafiki när jag smörjer in mig med aloevera-vätskan, vilket jag tänker mig  hjälper läkeprocessen - på ett babianandligt vis. Tyvärr har jag de senaste två dagarna glömt att prata med benet, fastän Emelie sagt åt mig att jag ska göra det, så imorgon får det nog bli ett långsamtal. Inte vara ledsen, lille benet!

Vi spekulerar mycket i huruvida vi ska plugga franska eller inte, jobba hårt eller lite, stanna här länge eller inte, och summan av kardemumman är att moneserna styr. Synd med finanskris just nu. En franskkurs kostar skjortan, men samtidigt är det ju det som krävs för att vi ska bli grymma på le franςais. Skulle egentlligen vara jättekul att sitta i en liten franskgrupp fyra timmar om dagen och bara kötta franskan, och då dessutom ha lite tid över till umgänge med de eventuella nya kompisarna, till självstudier och till en och annan timme pengaindrivningsaktivitet. (typ rollerbladesåkande reklampelare, pizzabagare eller träningsoverallklädd tidningsutdelare!)

[f] undrar vad axel gör just nu. kanske visslar på en sång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback