halloweenfredag.

det är sista kvällen med familjen i Aix, och halloween, och egentligen skulle jag velat halloweenpartat, men det går ju inte med gäster, och inte hade jag haft något halloweenparty att gå till. dessutom hade jag säkert inte pallat när det väl kommit till kritan i vilket fall. men vi har haft en trevlig entrecôte-middag, med gåslever till förrätt, och delicious choklad till efterrätt (som...alltid ;) - gott).
till helgen ska vi maila en massa snubbar och gummor angående den närmre framtiden (kallas i vardagsmun ta tag i sitt liv), gå på mässa söndag, på katolskt vis, och bjuda le petit prince på middag imorn. i gengäld ska han ta med how I met your mother, som varken jag eller emelie någonsin sett, men hört så mycket om, så våra förväntningar är skyhöga!

under dagen tog vi hyrbilen ut på en tur öster om Aix, precis som vi gjorde igår. Igår fick vi dock se hur mycket som helst, körde bland bergen, stannade på en massa utkiksplatser, åkte på kringelikrokvägar och hade en så kallad "naturupplevelse". turen idag var verkligen inte otrevlig, men tänker man efter stannade vi bara på ett fik i en random by och slukade varsin kopp kaffe, stannade på ett vinodlarställe och köpte två flarror vin (efter lite vinprovning och ett litet picknick-ägg vid vägkanten) och storhandlade på Carrefour. Sen var klockan redan sju. Jag och emelie har nu fyllda skafferier, har haft en trevlig vecka och ännu är den trevliga veckan inte slut. vädret har varit skitkasst hela veckan men efter den lilla kvällspromenaden kan jag ana lite varmare temperaturer..

[f] côtes du rhône-vin för 1€20 rockar. vive la france

Kommentarer
Postat av: rumskamraten

jag lovar att bädda alla dagar nästa vecka, lovar lovar lovar! :) Du är bra!!

2008-11-01 @ 00:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback