smile sunshine, smile. there you go. good sunshine!


till höger på bilden ovan ser ni emelie. eller, det borde i alla fall vara så, eftersom hon e ljuset i min Aix-tillvaro, som alltid strålar, även när hon egentligen bara känner för att deppa och gråta. leendet är alltid där. inte ens hon själv kan lura iväg det.
idag har vi haft en sådan där fixa-och-dona-dag, med administrativt arbete och ordna-upp-livet-tema. emelie ringde fransklärarinnan och tackade nej till vidare kurser nu när vi ska börja intensivplugga för dyra pengar. och tydligen var kvinnan lika hysterisk och knasig på telefon som i verkliga livet. för rättvisans skull fick jag i uppdrag att ringa vår copyshop-kompis för att be om nummer till ett jobb som vi själva anser oss vara ultimata för, men det var en okänd kvinna som svarade istället och allt var så galet på blandad engelska och franska att både hon och jag gapskrattade eftersom ingen av oss förstod vad vi sa, vad vi ville ha sagt, eller varför jag ens ringde. och vem var hon, men framför allt - vem är jag?
solen sken en kortis i förmiddags, vilket i alla fall var glädjande. sen kom regnet lagom till den jobbiga eftermiddagen då emelie våndas över det ena och det andra och jag knappt vet vad jag känner eller tänker. frysen är i alla fall avfrostad, CV på diverse olika språk håller på att knåpas ihop, mail skickas, jobbsajter googlas och sen kom jehovas vittnen och erbjöd hjälp. egentligen är lite hjälp från en stabil snubbe som Gud precis vad vi behöver till våra splittrade själar, men vittnena verkade trots allt lite knasiga så vi tackade nej och stängde dörren.
bara för att det pissar från himlen kan det hända att våra planer för kvällen ändras. emelie ska traska iväg til Ed. och köpa en rejäl flarra tolvkronorsvin, fler äpplen och sen komma hem med nytvättad tvätt (som ligger på Laveriet helt ensam i en maskin som säkerligen slutat snurra för längesen) och till kvällsmat tillreda den gamla klassikern Dinde-soppa (kalkon är billigare än kyckling - vad gör man?). kan hända vi intar någon club om paraply tillhandahålls.
hur det än är så har vi världen inför våra ögon och möjligheter till tusen! kom igen emelie - ryck upp dig! vi har varandra, no matter what - rain or shine (i aix-fallet mest regn men bara i bokstavlig betydelse). man stöttas ibland och möts av de negativa realisterna ibland. that's what life's about. så länge man ser möjligheter och inte problem kan det bara bli bra - särskilt i ditt och mitt fall. pizzeria-jobbet, here we come, och vi ska fan rocka både på franska och med pizzafyllningar.
sen får vi lösa det där med hela julsvängen så att folk blir nöjda, men alla ska bli så nöjda som möjligt! om det innebär kompromisser må så vara, men icke med sura miner - i tell ya folks!

[f] yes, bambi, you are my best friend! - now come visit us and bring my damn iPod!


tema: badrumshylla. (glaset har vi fyndat för en femma på reabordet på carre, eller är det en ljusstake?)

Kommentarer
Postat av: Anonym

freja, du är min bästa bästa bästa!!! PUSS

2008-11-04 @ 20:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback