fredag, med förkylning

My God, I need money!
helt galet vad jag behöver pengar. och då är jag varken den slösiga eller dyra typen. bara typen som vill se saker, träffa folk, göra grejer.  och tänker jag efter har jag inte ens tillräckligt med pengar för en biljett hem. så hur ska det gå här, när man tänker efter? fast jag älskar verkligen livet i Frankrike! Den fantastiska rumskamraten, grannarna som just nu skrattar så högt åt en stand-up comedy-show att väggen som skiljer oss åt kunde varit obefintlig (men det är bara mysigt), det nästan fantastiska vädret (som denna veckan sviker sviker sviker med regn regn regn), och det kluriga men vackra språket. livet här är ett äventyr. vi bor safe, vi lever lyckligt och vi tar oss an alla utmaningar. så synd bara att kosing kan stoppa en. måtte det komma in några slantar! jag gillar konceptet att jobba jobba jobba i sverige och sen resa ut i världen, i all ära, men denna gången tog jag ett större steg, antog en större utmaning, och hittills har allt varit dans på rosa moln. så får vi bara in lite kosing är livet superbt! nothing more to ask for!
vi har redan varit här i sex veckor - tiden har gått snabbt, men hello! vi har bara varit här i sex veckor! no stress folks! vad vi har knåpat ihop på sex veckor är sinnesmycket mer än jag gjort hemma någongång tror jag. (sinnesmycket är ett ord!)
så nu ska vi börja plugga, bli grymma, och jobba för att kunna stanna kvar ett tag. att titta på flygbiljetter känns sorgligt. fast är det bara för en juleresa hem, så fine, gonna be nice!

vi promenerade i solen idag. oh yes, det var sol sol sol. och vi studerade människor från en kall stenbänk på Cours Mirabeau, men snuviga näsor och irriterade halsar. jag måste sova, så att det inte blir värre. har inte direkt lust med att sitta och snörvla med tjockt huvud i franskskolbänken. jag är sjukt taggad! ska bara se till att pröjsa dem också. får nog bli cash, för internetbetalning varkar aldrig vara på min sida.

emeliehallin.blogg.se

[f] undrar om den där lösa hunden blev överkörd eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback