to be or not to be...tönt

idag lekte jag och emelie att vi hade en mask. den hette pelle. emelie var rädd för pelle ibland, men ändå tyckte hon att masken var rolig, så hon skrattade. masken kom från vår blomma och var egentligen inte en riktig mask. bara en blomstjälk som såg väldigt mycket ut som en mask. vi har ju ingen hund, så vi får ha andra husdjur istället när vi känner för att ha ett husdjur. till exempel hade vi idag en mask som husdjur. låtsasmasken.

idag lekte jag och emelie att jag var cool och hon var en tönt. sen kom vi på att det inte var en lek. inte riktigt i alla fall, för emelie är ju faktiskt ganska töntig ibland, och jag är ganska cool ibland, fast bara ibland, och det kan vara svårt att märka om man inte tittar noga. vi gick ut i solen istället. där spelar det inte någon roll om man är töntig eller cool, för solen är till för alla människor. och den kan vara rolig också. fast i dag var solen inte så rolig. den var mest väldigt fin och skön och lyste en massa. jag och emelie gick till en park och hittade en bänk där vi kunde sitta och titta på allt som solen lyste på. det var fint, och jag tog lite foto.

idag skalade jag mitt ägg så att det såg ut som en motorcykelhjälm. det tyckte jag var roligt. jag klippte ut ett par solglasögon av svart papper och höll upp i hjälmen så att det såg ut som att någon med svarta solglasögon hade hjälmen på sig. emelie fotade mig och min äggskalshjälmsgubbe med solglasögon.

ikväll är det emelie som lagar maten. vi är lite friskare nu ikväll än vi varit tidigare tror jag. jag har slipat den vassa kniven åt emelie, så nu har hon det att glädja sig åt, och matlagandet kan bli en fröjd.

[f] för det är emelie som är tönten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback