räklördag med hosta.

efter räkor, vitt, och fruktsallad, sitter jag och smetar in ansiktet med kräm. nordanvinden är här (franska: le mistral), och då temperaturen sjunkit blir huden piskad av kall kall kall nordanvind. torr hud. kräm. kladd.
bambi är här. jag ska snart gå in till mig för kvällen. (det vill säga att jag ska gå in till lillebrors lägenhet som jag har nyckeln till hela helgen när han är hos storebror i toulouse). det är skönt att ha sin egen bäddsoffa att fläka ut sig i, men jag får nog erkänna att det låter lite läskigt med stormljuden mot fönstret i den mörka ettan, då jag inte sov hela natten igenom. jag har nämligen övergått till att ha torr stickhosta. timme ut timme in. hostelihost.

abdel sa idag att jag ska gå till europizza (en annan pizzeria), och säga "jag känner abdel", så ska det nog bli hackelihack jobb för mig. hacka hacka hacka. tur att man har skivat svamp förr. emelie ler. än så länge har vi bara delat ut flyers för abdel. när det kommer kunder ska han börja sätta emelie på att lära sig kassan.

[f] tänker på micke, och hoppas verkligen att han mår bra och är oallvarligt skadad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback